Članki

Na spletu najdemo veliko različnih podatkov o tem, koliko naj bi človek v povprečju spal. Toda vsako telo je svoje in ima svoje potrebe, te pa so različne od posameznika do posameznika.
Vaje pisarniške joge so lahke in primerne za vsakega. Naredimo jih lahko kar vmes med delovnim časom in na delovnem mestu. Ne pozabimo na nekaj osnovnih dobrodejnih načel.
Pri izvajanju fizičnih položajev joge vsak jogijski položaj v nas poraja določena občutja in misli, odvisno od položaja. Praksa joge je tudi v tem, da nam vsak položaj omogoča, da se lahko pozorno opazujemo med tem, ko ga izvajamo. Kaj izvajanje določenega položaja v nas izzove ali prikliče - kaj določen položaj v nas poraja - kakšne misli in občutke, katere notranje slike ali celo uvide, ideje ali spomine?
Tako kot stopala so naše dlani eden od najbolj pomembnih in hkrati najbolj zanemarjenih delov našega telesa. Ne dajemo jim pozornosti, ki si jo zaslužijo. Le kaj bi brez svojih rok? Z njimi opravljamo toliko stvari, samo pomislite! Življenjskega pomena so! Pa ne mislim samo na tiste dejavnosti, s katerimi si služimo vsakdanji kruh, z dlanmi preko dotika izkazujemo ljubezen in naklonjenost, ter nam nenazadnje služijo tudi zato, da se nahranimo in si povrnemo energijo za nadaljnji obstoj.
Vsi veliko sedimo, najsibo v službi, doma ali v prostočasnih dejavnostih. Sedenje je neizogibno, vendar pa lahko z malce truda omilimo škodljive učinke, ki jih ima na naše telo. Ni treba, da se premikamo konstantno, lahko pa v svoj vsakdan vnesemo kratke gibalne odmore. Gibalni odmori ne pomenijo nujno delanja vaj za raztezanje, moč ali gibljivost, te so seveda vsekakor koristne in super bi bilo, če bi se jih počelo več tudi med delovnim časom, gibanje nam lahko predstavlja že kratek sprehod do pošte, trgovine, wc-ja ali pisarne, ki ni v našem nadstropju.
Nosijo nas povsod, kamor gremo. Z njimi hodimo po svetu, z njimi smo, na njih delujemo. Vendar pa jim ponavadi ne posvečamo pretirane pozornosti, sploh pa ne take, kot si jo po mojem mnenju zaslužijo.
Dostikrat me kdo od vadečih vpraša, katera je najboljša poza iz joge za zjutraj, za zbuditi se. Položaj krave/mačke se mi zdi eden od enostavnejših in najučinkovitejših. Z njim dostikrat tudi začenjam vadbo. Z izvajanjem te poze na blag, varen in nežen način prebudimo telo. Položaj nam omogoča, da začutimo svojo hrbtenico in se pretegnemo skozi celoten trup, brez da bi preveč obremenjevali sklepe, ki so takoj ko vstanemo še nerazgibani (kdor zjutraj telovadi dlje, naj seveda prvo ogreje sklepe).
123